Heräsikö kysyttävää?

Alkaen 3900,00 

(Alv 0 %)

Holding-yhtiö: Yritysrakenteen suunnittelu

Yritysrakenteen suunnittelupalvelu on työkalu yhtiön omistajille ja johdolle yhtiön rakenteeseen liittyvien mahdollisuuksien ja riskien hahmottamiseksi ja päätöksenteon tueksi. Työ sisältää holding-yhtiönrakenteen kannattavuuden arvioinnin tilanteessa, jossa kotimainen liiketoimintayhtiö siirretään kotimaisen holding-yhtiön tytäryhtiöksi.

”Korkea ammattitaito ja kyky huomioida asiakas yksilöllisesti. Laaja-alainen osaaminen. Positiivinen asenne”

Perttu Carlson

Katto Oy

Holding-yhtiö: Yritysrakenteen suunnittelupalvelu

 

Työssä tutkitaan, miten yrityksen toiminta kannattaa rakenteellisesti järjestää, kun huomioon otetaan sekä yhtiön että omistajien etu ja verosuunnittelu. Työn lopputuloksena asiakas saa selkeän käsityksen, mitkä ovat juuri omassa tilanteessa käytettävissä olevat vaihtoehdot, vaihtoehtoihin liittyvät näkökulmat sekä TALVEAn suosituksen etenemisestä. Osana työtä pyrimme arvioimaan myös yhtiön tulevaisuuden mahdollisia kehityskulkuja ja niiden vaikutuksia kokonaisuuteen ja eri toimien ajoitukseen.

Holding-yhtiörakenteeseen liittyvien yrityskohtaisten näkökulmien analysointi

Ydinkysymys liittyy holding-yhtiön ja konsernirakenteen etujen ja haittojen analysointiin kyseisessä yrityskokonaisuudessa. Holding-yhtiö rakennejärjestelyihin liittyy aina useita taloudellisia, juridisia, verotuksellisia ja muita näkökulmia. Lopullisen toimintamallin määrittyminen on aina yrityskohtainen ja riippuvainen siitä, mille asioille painoarvoa halutaan antaa juuri kyseisessä yrityskokonaisuudessa ja toimialalla. Pohdittavana voivat olla esimerkiksi

  • Onko suora henkilöomistus edelleen optimaalisin rakenne yhtiön omistukseen vai kannattaako omistus järjestää jatkossa holding-yhtiön kautta?
  • Mitä huomioon otettavia näkökulmia järjestelyn toteuttamiseen liittyy, mikäli järjestelyssä päätetään edetä?
  • Mikä on liiketoimintayhtiön käypä arvo järjestelyssä ja mitä suunnittelumahdollisuuksia käyvän arvon määrittämiseen liittyy?
  • Miten mahdollisten perättäisten toimien (esim. lähitulevaisuudessa mahdollisesti tapahtuva omistusjärjestely) ajoitus vaikuttaa ja kannattaa ottaa huomioon järjestelykokonaisuudessa?
  • Miten mahdollisten eri liiketoimintakokonaisuuksien sijoittuminen kannattaa ottaa huomioon kokonaisuudessa ja mitä mahdollisuuksia toimintojen järjestämiselle on?

Voit ostaa tuotteen myös ottamalla meihin yhteyttä 040 1911 545 / myynti@talvea.fi tai jättämällä yhteydenottopyynnön alla olevalla lomakkeella.

TALVEA Avainlippu palvelu

Holding-yhtiörakenteen suunnittelupalvelu sisältää:

  • Yhtiöön tutustuminen kirjallisen aineiston pohjalta.
  • Saatua kuvaa täydennetään omistajia / johtoa kuulemalla, jotta saadaan mahdollisimman hyvä ymmärrys yhtiön tilanteesta ja tavoitteista.
  • Kirjallinen muistio havainnoista sekä etenemisvaihtoehdoista.
  • Havaintojen läpikäyntipalaveri sekä työn tarkennus tarvittaessa läpikäydyn pohjalta.
  • Lopullinen raportti asiakkaalle ja TALVEAn suositus etenemisestä.
  • Tarvittaessa täsmentämistä jatketaan, kunnes asiakas saa varmuuden etenemiselle
  • Palvelu sisältää 1-2 palaveria asiakkaan tarpeen mukaan. 
  • Tapaamisen järjestetään ensisijaisesti verkkotapaamisina.
  1. Lisää tuote ostoskoriin ja viimeistele ostoksesi kassalla.
  2. Saat sähköpostiisi tiedon tilauksen onnistuneesta vastaanottamisesta.
  3. Tilauksia käsitellään arkipäivisin. Käsittelyn jälkeen saat sähköpostiisi allekirjoitettavaksi toimeksiantokirjeen, mikäli estettä asiakkuuden hyväksynnälle ei ilmene.
  4. Toimeksiantokirjeen allekirjoittamisen jälkeen asiantuntijamme on sinuun yhteydessä ja sopii käytännön etenemisestä kanssasi.
  5. Mikäli valitsit maksutavaksi laskun, työ laskutetaan toimeksiannon valmistumisen jälkeen tai kerran kuukaudessa työn etenemisen mukaan.
  • Mikäli työn edetessä nousee esiin, että yhtiön hallinnossa, kirjanpidossa tai verotuksessa on sellaisia olennaisia puutteita tai virheitä, joiden vuoksi toimeksiantoa ei voida suorittaa normaalin kustannusarvion mukaisesti, lisätyöstä sovitaan ja laskutetaan erikseen. Lisäksi mikäli työn edetessä havaitaan sellaisia mahdollisuuksia, joiden hyödyntämisestä ei ole olemassa vakiintunutta oikeuskäytäntöä, mutta jonka tarkemmasta tutkimisesta olisi asiakkaalle hyötyä, sovitaan myös tällaisesta lisätyöstä erikseen.
  • Mahdollisen yritysjärjestelyn toteutuksesta tai muusta lisätyöstä kuten ennakkoratkaisuhakemuksen laatimisesta sovitaan erikseen.
  • Tapaamiset järjestetään ensisijaisesti verkkotapaamisina. Mahdolliset matkakustannukset laskutetaan erikseen.
  • Hintoihin lisätään alv.

Aikataulu:

TALVEA sitoutuu toteuttamaan työn 1 kuukauden kuluessa toimeksiannon hyväksymisestä, mikäli työn toteutus ei viivästy TALVEAsta riippumattomista syistä.

Palvelun tuottamisesta vastaa KTM Sari Leipälä

Sari Leipälä
KTM, Osakas
040 191 1545
sari.leipala@talvea.fi

Sari vastaa TALVEAn laki- ja veroneuvontapalveluista. Sari on toiminut vuodesta 2018 erilaisissa neuvontatehtävissä ja omaa monipuolisen näkemyksen yrityksen ja yrittäjän juridisista ja verotuksellisista kysymyksistä.

TALVEAn tyytyväisyystakuu koskee kaikkia verkkokaupasta ostettuja konsultointipalveluja.

Tyytyväisyystakuu tarkoittaa, että mikäli et ole tyytyväinen saamaasi palveluun, ei laskutettavaa työtäkään synny. Tyytymättömyyttä aiheuttavat asiat pyritään aina ensin ratkaisemaan avoimesti keskustellen. Jos kaikkia osapuolia tyydyttävää ratkaisua ei löydy, jätämme toimitetun, mutta laskuttamattoman työn takuun puitteissa laskuttamatta.

Tilintarkastuspalvelut on rajattu takuun ulkopuolelle lainsäädännön ja hyvän tilintarkastustavan vaatimuksista johtuen.

Sari Leipälä

Kaipaatko lisätietoa? Soita minulle, niin keskustellaan aiheesta tarkemmin. 

Sari Leipälä
KTM, Osakas
040 191 1545
sari.leipala@talvea.fi

Sari vastaa TALVEAn laki- ja veroneuvontapalveluista. Sari on toiminut vuodesta 2018 erilaisissa neuvontatehtävissä ja omaa monipuolisen näkemyksen yrityksen ja yrittäjän juridisista ja verotuksellisista kysymyksistä.

Osta verkosta tai ota yhteyttä!

TALVEAn verkkokaupasta ostat asiantuntijapalveluita helposti ja vaivattomasti. Voit myös jättää yhteydenottopyynnön alla olevalla lomakkeella, niin olemme sinuun pian yhteydessä.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tutustu TALVEAn tietosuojaselosteeseen. Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

TALVEA verkkokauppa

Olemme vahvasta osaamisesta tunnettu asiantuntija- ja tilintarkastusyhteisö. Palvelemme asiakkaitamme kaikkialla Suomessa 25 vuoden kokemuksella.

TALVEAn verkkokauppa tarjoaa helpon ja vaivattoman tavan vertailla ja ostaa asiantuntijapalveluita verkosta. Mikäli et löydä sopivaa palvelua, käy katsomassa palvelumme yrityksille ja julkishallinnolle tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onko sinulla kysyttävää?

Ota meihin yhteyttä:

Miten ostaminen TALVEAn verkkokaupasta toimii?

1. Tilaa tuote

Vie tuote ostoskoriin. Siirry kassalle viimeistelemään ostoksesi. Saat vahvistuksen sähköpostiisi välittömästi onnistuneen tilauksen jälkeen.

2. Hyväksy toimeksiantokirje

Käsittelemme tilauksesi viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Lähetämme virallisen toimeksiantokirjeen sinulle allekirjoitettavaksi, mikäli estettä asiakkuuden hyväksynnälle ei ole.

3. Työn aloitus

Asiantuntijamme on sinuun yhteydessä heti toimeksiantokirjeen hyväksymisen jälkeen ja sopii käytännön etenemisestä kanssasi.

4. Maksaminen

Työ laskutetaan toimeksiannon luonne huomioiden joko työn valmistumisen jälkeen, työn etenemisen mukaan tai ennakkolaskulla ennen työn aloittamista. Voit myös valita sopivimman maksutavan maksunvälittäjämme valikoimasta.

Verkkokaupan yleiset sopimus- ja toimitusehdot

TALVEAn yhteistyökumppaneita

Miten ostaminen TALVEAn verkkokaupasta toimii?

1

Tilaa tuote

Vie tuote ostoskoriin ja siirry kassalle viimeistelemään ostoksesi. Saat vahvistuksen sähköpostiisi välittömästi onnistuneen tilauksen jälkeen.

2

Hyväksy toimeksiantokirje

Käsittelemme tilauksesi viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Lähetämme virallisen toimeksiantokirjeen sinulle allekirjoitettavaksi, mikäli estettä asiakkuuden hyväksynnälle ei ole.

3

Työn aloitus

Asiantuntijamme on sinuun yhteydessä heti toimeksiantokirjeen hyväksymisen jälkeen ja sopii käytännön etenemisestä kanssasi.

4

Maksaminen

Työ laskutetaan toimeksiannon luonne huomioiden joko työn valmistumisen jälkeen, työn etenemisen mukaan tai ennakkolaskulla ennen työn aloittamista. Voit myös valita sopivimman maksutavan maksunvälittäjämme valikoimasta.